Tråkig säkerhetsinformation på flygplan blir fantastisk

Flygbolaget Air New Zealand har förstått detta med innehåll och hur man drar till sig uppmärksamhet. Alla känner nog till de tråkiga säkerhetsansvisningarna som hålls på planen för att informera om säkerhet. Nu har flygbolaget löst ”problemet” med en intressant och humoristisk film med Sagan om ringen tema.

 

 

Så här skriver företag själva i en tweet:

 

Är ditt företag intresserat av att skapa intressant innehåll för dina kunder och potentiella kunder? Fylla i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så fort vi kan.

För- och efternamn

Nummer

E-post

Meddelande (frivilligt)

Dela gärna

Hyr en journalist

Visste du att du kan hyra en journalist hos oss? Antingen på projektbasis, eller för en längre tid. Våra journalister har alla relevant utbildning och erfarenhet från media, och kan fylla både hemsidor och printprodukter med intresseväckande texter riktade mot din målgrupp.

Artiklar
Stärk varumärket med värdebyggande texter exklusiva för just ditt företag. Texterna kan sedan användas i både marknadsföring och utbildning.

Blogginlägg
Engagera dina kunder och visa att du bryr dig om ditt företagsområde även på ett personligt plan. Låt en av våra journalister sköta din blogg med välriktade och engagerande texter.

Guider
Dina kunder ska inte behöva sitta med en tung och tråkig manual. Vi hjälper dig med lättlästa och pedagogiska guider som du kan publicera direkt på hemsidan. Säljer du exempelvis färg? Varför inte lära kunderna om olika färgtyper och steg för steg-tapetsering?

Förutom glada kunder får du även bättre placering hos söktjänsterna eftersom de värderar välskrivet innehåll högt.

Tag kontakt med oss och berätta lite om ditt företag. Så hjälper vi dig nå fler i din målgrupp med rätt person på rätt plats.

Dela gärna

Filminspelning hos kund

Idag var Trulls Publishing på ett otroligt rolig filminspelningsuppdrag hos en kund i Stockholm. Fyra experter intervjuades och massor med klippbilder togs under dagen. Mycket skratt blandades med fin stämning och snart kommer även resultatet att komma upp här i form av fyra filmer. 

Här kommer tre ”behind the camera -bilder”:

Trulls Publishing content

Trulls Publishing content1

Trulls Publishing content3

 

Dela gärna

Slagkraftig reklam som berör och gör skillnad

Att reklam är urvattnad och ogillas av många är inte någon hemlighet. Men när reklamen är välgjord, gjord med gott syfte som berör och verkligen ger resultat?

På sajten http://www.demilked.com så har de samlat ihop 42 fantastiska annonser och välgjorda reklambyråjobb

Nedan lånar jag några bilder från sajten som jag länkar till ovan.

5

 

 

3 2 1 Screen Shot 2014-08-05 at 16.35.13

 

 

Behöver ditt företag hjälp med content marketing, innehåll på sajten eller PR? Tveka inte att höra av dig till oss på Trulls Publishing. Vi vill göra ett fantastiskt jobb för dig!  Klicka här och fyll i formuläret längst ned på sidan så hörs vi väldigt snart. :)

Dela gärna

Trulls Publishing har köpt sajten Barntotal.se

Vi på Trulls Publishing är så otroligt glada över att få
berätta att vi förvärvat sajten www.barntotal.se

barntotal

Under sommaren/hösten kommer vi på Trulls aktivt jobba med att uppgradera Barntotal och nå dess fulla potential. Nya samarbeten kommer inledas, dagliga uppdateringar på sajter kommer ske och spännande satsningar att hända. Missa inte detta och Lika Barntotals facebooksida eller/och följ Barntotal på twitter.

Har du idéer eller tankar om sajten så kan du kontakta oss direkt på info@barntotal.se

Dela gärna

Gary Vaynerchuk – Social internetmarknadsföring i framtiden

Gary Vaynerchuk – Hört talas om den mannen? En fantastisk inspiratör och expert inom internetmarknadsföring, sociala medier, innehåll och mycket, mycket mer.

Idag äger och driver Gary Vaynerchuk företaget Vaynermedia med drygt 300 anställda. Företag som han själv byggt upp och grundat med sina bara händer. Ett geni som nyligen lanserat boken  Jab Jab Jab Right Hook.

Vi på Trulls Publishing jobbar dagligen med att hålla oss uppdaterade med allt som händer i den stora vida världen inom content marketing och vill självklart dela med oss av guldkorn som dyker upp på nätet. Videon nedan är en intervju och pratstund med just Gary Vaynerchuk där han delar med sig av sina idéer och tankar om hur internetmarknadsföring ser ut nu och längre fram.

 

Tre punkter Gary Vaynerchuk tar upp i videon

  • Anpassa innehållet efter kanalen du sprider det på.
  • För att effektivt sälja via sociala kanaler så måste man även ge mervärde till målgruppen. Hans bok heter jab jab jab right hook baserat på att man måste ge värdefullt innehåll till sin målgrupp i form av artiklar, nyheter, så-här-gör-du-listor, och mycket annat och då och då är det helt okej att skicka ut och försöka sälja sin produkt eller tjänst. Så fort du börjar ta, ta och ta så kommer du att förlora mot din målgrupp.
  • Var nyfiken av din målgrupp och mät allt innehåll du producerar och sprider. Skriv inte ett meddelande med en bild som du sedan skickat ut i alla kanaler utan att följa upp. Var uppmärksam och nyfiken på hur din målgrupp är och beter sig.
Dela gärna

Hur content marketing kan vara S.M.A.R.T

Det finns vissa saker du bör tänka på när du jobbar med content marketing. Att bara göra saker på ”lite känsla” brukar sällan bli bra. Men genom att planera och sätta upp (realistiska) mål och skapa delmål och deadlines så skapas förutsättningar för framgångsrikt resultat och content marketing.

Den finns en lista som enkelt sätter sig på minnet då den heter SMART. Listan tar upp punkter som är bra att spalta upp när du planerar att sätta igång med din content marketing och projekt.

klocka

 

  • Specific (specifik) — Planera och sätt ut specifika planer med tydliga datum för genomförande och deadlines. Säg inte att ”du vill ha fler besökare på sajten” utan här måste även besvara på frågan hur.
  • Measurable (mätbart) — Se till att alltid mäta allt du gör. Skyll inte på socialt engagemang eller att det löser sig. Mät, mät och mät allt.
  • Attainable (uppnåelig) — Försök att alltid sträva framåt och ha mål och visioner. Försök att alltid ha uppnåeliga mål. Inga mål om att ”ta öve världen och bli störst på en vecka).
  • Realistic (realistisk) — Va alltid ärlig mot dig själv. Vet du om att något kommer bli tufft. Vet du om att försäljningen kommer bli riktigt tuff så ta självklart med det i planeringen. Ärlighet kan rädda dig från misstag.
  • Timebound (tidsbundet) — Dina projekt ska ha tydliga delmål och deadlines. Sträva mot mål och lär dig att uppskatta och fira dig själv eller ditt team när ni klarar mål och deadlines.
Dela gärna

Innehållsmarknadsföring: Typexempel på hur det inte ska gå till

Gänget på Trulls hamnade nyligen i en diskussion angående vikten av oberoende innehåll för att kunden som läser/tittar/lyssnar inte ska känna att det är köpt. De vill inte känna sig påtvingade ett innehåll, och samtidigt ska det vara relevant och intressant för dem. Det ska gå att lita på innehållet även om det är sponsrat av ett företag.

Att detta är viktigt är det ingen som ifrågasätter, men gränsdragningen är det som är klurigt. En duktig journalist har känslan för den här gränsdragningen inarbetad i ryggmärgen (därför arbetar vi på Trulls enbart med journalister med lång erfarenhet från mediabranschen).

Det som föranledde det här blogginlägget var en text på det sociala nätverket LinkedIn. Texten är ganska lång, har du inte tid att läsa kan du därför skrolla ner till biten om The Atlantic – strax under mellanrubriken One audience, not two.

Här berättar skribenten om ett content marketing-/mediaföretag som heter The Atlantic, de skriver kort och gott artiklar för företag som sedan publiceras i media. Normalt sett annonsmärks den här typen av innehåll, det kan till exempel stå ”i samarbete med Företag”, och innehållet är skrivet (eller framställt) på ett sätt som gör att det är så oberoende som det kan bli trots att det är ett företag som framstår som experter i texten. Men The Atlantic missade såväl annonsmärkning som betydelsen av att skapa ett oberoende innehåll. Detta ledde till stora protester och massor av bad will mot både The Atlantic och det betalande företaget.

theatlantic

Dessutom började The Atlantic ta bort negativa kommentarer under artikeln – vilket är ett stort misstag. Du ska alltid bemöta kritik – på ett bra sätt såklart. Annars skapas bara mer ilska och bad will mot företaget.

Låt oss se detta som en läxa.

Att välja ett content marketing-företag som förstår sig på de här bitarna är a och o, och du märker ganska snabbt i förhandlingarna om den här kunskapen finns. Företaget ska kunna vägleda dig om innehållets utformning, ämnen med mera, du ska inte behöva vägleda dem.

Dela gärna