Screen Shot 2013-09-21 at 14.47.32

Intern kommunikation

Personalen är hjärtat i företaget. På många sätt är de också en av företagets viktigaste marknadsföringskanaler, de sprider den typen av marknadsföring som inte kan köpas för pengar. Med positivt fokus på personalen får du en bra, viral spridning av företagets budskap vilket i sin tur öppnar upp för fler kunder.

Se till att du skapar det bandet!

Kommunikation med personalen kan vara något så enkelt som en personaltidning. Den informerar din personal om vad som händer på företaget på ett underhållande och positivt sätt, samtidigt som den kan lyfta kollegor som gjort ett lite extra bra jobb och på så sätt sporra andra att vilja nå samma utmärkelse.

Tidningens innehåll kan levereras på flera språk och i flera kanaler. Allt utifrån dina premisser och önskemål.

  • Digital tidning – Appar till surfplattor och mobil, webbtidning, webb-tv, blogg
  • Spridning i sociala medier

 

Vill du ha ett konkret förslag på hur just ditt företag kan kommunicera med personalen ?

 

Dela gärna
People inspire

Kommunikation mot konsument

Tidningar och hemsidor är fulla av annonser men informationssamhället gör att vi bara kan ta in en viss mängd information. Läsarna tenderar då att sortera bort reklamen och fokusera på artiklarna. Men tänk om de kan få det bästa av två världar?

  • Advertorials
  • Partnerzoner
  • Kundtidningar – webb, tidning i app-form, bloggar

Advertorials
Advertorials är annonser i artikelformat. Informationen i artiklarna är sann och upplysande samtidigt som den är intresseväckande och i ett läsvänligt format. Det gör inte bara att läsarna väljer att se åt din annons, de kommer även att komma ihåg vad de läst.

Vi skapar advertorials både för webb och tryckt media.

Partnerzoner
Ensam är inte alltid starkast. Att samarbeta med andra företag kan skapa nya kontakter och öppna upp för intressanta affärsmöjligheter. Vi hjälper företag att mötas genom kommunikation.

Det kan handla om en stor återförsäljare på nätet som dedikerar utrymme för artiklar om ditt företag på sin hemsida för att skapa läsarintresse hos sin kundgrupp, eller ett flertal företag inom liknande branscher som går ihop och skapar en produktblogg med redaktionella artiklar som väcker intresse för produkterna och tjänsterna. Endast fantasin sätter gränser.

Digitala kundtidningar
Informera dina kunder och besökare om företagets produkter och tjänster, men gör det på ett sätt som väcker intresse och får dem att minnas företaget. Med hjälp av redaktionell kommunikation möter du konsumenten på en givande nivå.

  • Bygg en stark relation mellan företag och konsument
  • Skapa goodwill
  • Öppna upp för möjligheten till samarbeten med andra företag
  • Paketera dina erbjudanden i ett attraktivt format

 

Ska vi skicka dig ett konkret förslag på vad vi kan göra för dig och ditt företag?

 

Dela gärna
våra tjänster

Vår strategi – Content marketing

Vi bombarderas dagligen av budskap. Men när mediabruset blir för kraftigt måste användaren prioritera vilken information den vill ta del av och lägga på minnet – den traditionella annonsen hamnar ofta långt ner på den prioriteringslistan. Kan du stöpa om informationen i ett mer attraktivt format ökar chansen att sticka ut. Det är här vi kommer in i bilden.

diagramInfografik om redaktionell kommunikation och content marketing

 

Vi är experter på content marketing och redaktionell kommunikation. Med över tio års erfarenhet inom journalistik, PR, marknadsföring och försäljning vet vi hur man skapar en produkt som både väcker läslust och lämnar läsaren att vilja ha mer, så kallad innehållsmarknadsföring.

Redaktionell kommunikation är ett område på stark framväxt. Allt fler företag inser värdet i att kommunicera det som läsaren faktiskt vill läsa om. I Storbritannien återfinns numera content marketing hos 97 procent av alla B2C-företag och hos 95 procent av alla B2B-företag.

Det handlar om att berätta historier som människor vill läsa, att skapa ett engagemang kring ditt varumärke och att skapa varaktiga resultat. Och det är precis det vi sysslar med.

 

 

Ska vi träffas över en kopp kaffe och diskutera hur vi på Trulls kan hjälpa er?

Dela gärna