Gary Vaynerchuk – Social internetmarknadsföring i framtiden

Gary Vaynerchuk – Hört talas om den mannen? En fantastisk inspiratör och expert inom internetmarknadsföring, sociala medier, innehåll och mycket, mycket mer.

Idag äger och driver Gary Vaynerchuk företaget Vaynermedia med drygt 300 anställda. Företag som han själv byggt upp och grundat med sina bara händer. Ett geni som nyligen lanserat boken  Jab Jab Jab Right Hook.

Vi på Trulls Publishing jobbar dagligen med att hålla oss uppdaterade med allt som händer i den stora vida världen inom content marketing och vill självklart dela med oss av guldkorn som dyker upp på nätet. Videon nedan är en intervju och pratstund med just Gary Vaynerchuk där han delar med sig av sina idéer och tankar om hur internetmarknadsföring ser ut nu och längre fram.

 

Tre punkter Gary Vaynerchuk tar upp i videon

  • Anpassa innehållet efter kanalen du sprider det på.
  • För att effektivt sälja via sociala kanaler så måste man även ge mervärde till målgruppen. Hans bok heter jab jab jab right hook baserat på att man måste ge värdefullt innehåll till sin målgrupp i form av artiklar, nyheter, så-här-gör-du-listor, och mycket annat och då och då är det helt okej att skicka ut och försöka sälja sin produkt eller tjänst. Så fort du börjar ta, ta och ta så kommer du att förlora mot din målgrupp.
  • Var nyfiken av din målgrupp och mät allt innehåll du producerar och sprider. Skriv inte ett meddelande med en bild som du sedan skickat ut i alla kanaler utan att följa upp. Var uppmärksam och nyfiken på hur din målgrupp är och beter sig.