Vikten av att synas på rätt sätt

Content marketing är höstens hetaste trend enligt IDG-tidningen Internetworld. Skribenten Johan Larsson gör en spännande skildring av ett marknadsföringsområde som växer i rasande fart. Han skriver bland annat att dagens konsumenter kräver mer för att orka engagera sig och att 55 procent av alla företag planerar att öka budgeten för innehållsmarknadsföring under 2013 för att nå igenom mediabruset.

1380830945_05 2

Det går hand i hand med de signaler vi får från de marknadschefer vi talar med. Det räcker inte längre med en rad på Twitter eller Facebooksidan för företaget, speciellt inte nu när tjänsterna styr om och annonsanpassar sig. Du måste ha ett innehåll som dina kunder och prospekt faktiskt vill sprida. Det blir allt svårare att få läsarna/användarna att fånga budskapen och lägga dem på minnet, men content marketing och redaktionell kommunikation är en fungerande lösning eftersom det förpackar budskapet i ett attraktivt format.

Vi på Trulls tror att digital, redaktionell kommunikation är rätt väg att gå. Skippa dyra tryckkostnader och långsam hantering. Med redaktionella webb-artiklar i olika format, webb-tv och vår expertis inom sociala medier kan du lätt bli expert inom ett område i precis den utsträckning du vill, och samtidigt få viral spridning på innehållet. Det är content marketing 2.0.

Läs artikeln i sin helhet här: Internetworld.idg.se/2.1006/1.522575/content-marketing-hostens-hetaste-trend